Jak na to – Jak používat webové rozhraní Microsoft 365 a všechny jeho produkty
V tomto návodu se podíváme na to, jak lze využívat služby Microsoft 365odkudkoliv ze světa mimo váš počítač. Je to velice praktická pomůcka, zejména pro ty, kteří potřebují hodně cestovat, nebo nemají stále pracoviště.
1. Prvotním krokem je návštěva stránek Microsoft 365.
Nejrychlejší cesta do vašeho pracovního prostředí vede přes adresu office.com.
Na této stránce se přihlásíte vašimi přihlašovacími údaji – tj. vašim pracovním emailem franta.novak@firma.cz a vaším heslem.
2. Váš účet může mít nastavenou multi-faktorovou autentizaci.
V tom případě pravděpodobně budete požádání o potvrzení prostřednictvím vašeho mobilního telefonu – ať se jedná o zadání kódu z SMS zprávy nebo o potvrzení přihlášení v aplikaci Microsoft Authenticator (to záleží na nastavení ve vašem tenantu – přesné nastavení vám sdělí váš IT správce).
3. Po úspěšném přihlášení budete přesměrováni na domovskou stránku Microsoft 365
Na této stránce máte na výběr hned z několika možností, které si v následujících bodech rozvedeme podrobněji.
a. Aplikace Word, Excel, Powerpoint
Tyto aplikace jsou spustitelné po rozkliknutí ve webovém rozhraní a dají se používat tak, jako klasické editory na vašem počítači. S tím rozdílem, že k nim máte přístup odkudkoliv ze světa.
Aplikace se spustí ve webovém prohlížeči a následné uložení souboru je možno provést buď lokálně na PC, na kterém zrovna pracujete, nebo uložit online do vašeho OneDrive.
b. OneDrive, OneNote a další služby…
Stejně tak, jako ke klasickým Office kancelářským aplikacím, máte přístup k OneDrive (cloudové online uložiště), Outlook (Pošta), OneNote (Poznámkový blok) a dalším, které obsahuje váš balíček Office podle typu zakoupené licence.
Každou jednotlivou aplikaci, která je dostupná online přes webové rozhraní, máte zobrazenou ihned po přihlášení. Její používání bývá ve většině případů identické jako na plnohodnotné verzi vašeho počítače.
c. Jednou z nejdůležitějších aplikací společně s OneDrive je samozřejmě aplikace Outlook.
Po otevření Outlooku se otevře poštovní klient s vaší e-mailovou schránkou.
Sdílené e-mailové schránky a ostatní schránky přidružené k Outlook klientu se vám nemusí zobrazit, ve webové verzi Outlooku se otevírají jinak (viz. níže).
Poštovní schránky typu Gmail.com a Seznam.cz je lepší otevírat pomocí jejich rozhraní.
Kalendáře, lidé a úkoly jsou přes Exchange rozhraní provázány. Tudíž jakákoliv změna v online rozhraní se projeví jak v Outlooku na počítači, tak například v Outlooku ve vašem chytrém telefonu.
d. Přihlášení do sdílené schránky provedete následujícím způsobem:
Kliknete na ikonku vašeho profilu v pravém horním rohu, kde se vám otevře nabídka s názvem Moje účty.
V této nabídce vyberete položku Otevřít jinou poštovní schránku.
Po rozkliknutí se otevře malé přihlašovací okno „Otevřít jinou poštovní schránku“ – zde zadáte konkrétní sdílenou schránku případně jiný firemní e-mail. Samozřejmě, že otevřít sdílenou schránku nebo jiný e-mail bude možno jen v případě, že k této schránce nebo e-mailu máte příslušná oprávnění.
Outlook na webunedovolí přidat cizí e-mail typu gmail.com atd. pouze ty, které jsou ve vašem Office Tenantu – respektive pod vaší firmou.
A to je vše! Doufám, že pro vás tento návod byl prospěšný a podíváte se i na další, nebo si pročtete články z našeho blogu. Samozřejmě pokud budete mít jakýkoliv dotaz, neváhejte se na násobrátit.
Abyste na našich stránkách rychle našli to, co hledáte, ušetřili spoustu klikání a nezobrazovali se vám reklamy na věci, které vás nezajímají, potřebujeme od Vás souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se ukládají ve vašem prohlížeči. Podle cookies vás na našich stránkách poznáme a zobrazíme vám je tak, aby vše fungovalo správně a podle vašich preferencí.
Technické - aby naše stránky mohly fungovat
Vždy aktivní
Tyto cookies jsou nezbytné kvůli správnému fungování, bezpečnosti, řádnému zobrazování na počítači nebo na mobilu, fungujícímu vyplňování i odesílání formulářů a podobně. Technické cookies nelze vypnout, bez nich by naše stránky nefungovaly správně.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Analytické - abychom vědělí, co zlepšit
Čím více lidí má analytické cookies zapnuto, tím lépe můžeme naše stránky vyladit. Třeba tak, že hojně navštěvované části stránek přesuneme hned na hlavní stránku a ušetříme tak hledání ostatním návštěvníkům. Díky nim jsme schopni zjistit, odkud k nám lidé přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají a pod. Zpracování statistických cookies je naším oprávněným zájmem. Proti tomuto zpracování zde můžete uplatnit námitku a zastavit jejich zpracování.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.